V dnešnej dobe každá firma od lokálneho pekárstva, po veľké reťazce ako TESCO, robí do istej miery digitálny marketing. Niektorým stačí aby bol vo forme pravidelných postov na Facebooku vo svojich lokálnych skupinách, postoch na Instagrame alebo videách na YouTube. A niektorý, ktorý, majú väčšie ciele a potrebujú dosiahnuť ľudí mimo ich lokálnej komunity začnú hľadať alternatívne spôsoby.
Začiatočnícke chyby
Častokrát prvé info čo nájdete Vás smeruje ku vytvoreniu webstránky, Linktree, Newslettru a blogu kde máte písať “SEO“ články. Stáva sa, ale, že, zostanete zahltený v tomto oceáne projektov a začnete strácať pointu prečo vlastne všetko toto potrebujete. Preto, aj pred tým než sa pustíme do zvyšku tohto článku o SEO optimalizácií, tipoch a trikoch,… zamyslite sa, je to teraz nutné? Je na toto všetko čas a priestor? Neviete dosiahnuť rovnaké aj lepšie výsledky bez vynaloženia toľkého úsilia iným spôsobom?
Stále tu? Super! Aby sme dali veci na pravú mieru, v stručnosti si zhrnieme čo je to SEO, Ako zlepšiť SEO webovej stránky a teda zvýšiť jej návštevnosť a prečo je významnejšie mať kvalitne urobenú stránku pre viacero typov zariadení, ako ju mať preplnenú informáciami.
SEO
SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače sa stala kľúčovou súčasťou digitálneho marketingu. Predstavte si to ako spôsob hodnotenia/umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania. Koniec koncov, kliknete na prvých (možno) päť linkov keď niečo rýchlo vyhľadávate, letmo možno prejdete aj na spodok prvej stránky a len málokto si otvorí aj druhú stránku vyhľadávaní. Pravidlo je, čím vyššie = tým lepšie. Tu sú niektoré z najdôležitejších faktorov, ktoré, môžu ovplyvniť SEO stránky:
- Kľúčové slová: Kľúčové slová/frázy, ktoré, zadáme počas vyhľadávania. Je dôležité zahrnúť kľúčové slová do obsahu vašej stránky, ale vyvarujte sa prílišným saturovaním stránky, použite len tie relevantné. A tie najvýznamnejšie dajte na vrch.
- Obsah: Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich SEO. Kvalitný obsah súvisiaci s vašou značkou a produktmi. Môže zlepšiť vašu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Zahrnutie obrázkov, videí a infografík do stránky tiež pridáva hodnotu pre používateľov a zvyšuje ich záujem o vašu značku. Zostávajú tak na stránke dlhšie a viac s ňou interagujú čo je pozitívum. Obsah ľahko rozšírime napríklad pomocou galérie fotiek, interaktívnych prvkov.
- Technické SEO: Technické SEO zahŕňa optimalizáciu kódu a štruktúry Vašej webovej stránky. Dôležité faktory technickej SEO zahŕňajú optimalizáciu pre mobilné zariadenia, rýchlosť načítania stránky, použitie HTTPS… Keď napríklad tvoríte stránku pomocou wordpressu tak sa o tento bod nemusíte starať, ale, ak fungujete na inom web-hostingu alebo stránka ide cez Váš vlastný server, vtedy si na technické parametre dajte väčší pozor.
- Spätné odkazy: Spätné odkazy alebo backlinky sú odkazy na vašu webovú stránku z iných stránok. Kvalitné a relevantné spätné odkazy môžu zlepšiť vašu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a pritiahnuť viac návštevníkov na Vašu stránku. Tieto získate napríklad keď o Vás píšu články, recenzie alebo na fórach. Sociálne médiá môžu tiež pomôcť zlepšiť SEO vašej webovej stránky. Nakoľko sú vlastne tiež formou backlinkov.
- Optimalizácia webovej stránky pre mobilné zariadenia: Stala v poslednej dobe kľúčovou súčasťou SEO a digitálneho marketingu. S rastom počtu používateľov na smartfónoch a tabletoch, sa zvyšuje aj dopyt po kvalitných a optimalizovaných weboch. Ale, o tom viac teraz samostatne.
Prečo je významné nezabudnúť na telefóny!
Naše telefóny, stali dôležitým prvkom v digitálnom svete a pre mnohých používateľov sú hlavným ak nie jediným spôsobom pripojenia k internetu. Z tohto dôvodu je dôležité mať optimalizovanú webovú stránku aj, ak nie hlavne, pre ne.
Najvýznamnejšie je mať kvalitný UX. Ak je stránka nepoužiteľná, tak na nej nik nezostane.
User Experience je najdôležitejší prvok ktorý, udrží používateľa na vašej stránke. Ak stránku otvorí a vyskočí naňho 10 náhodných okien a nebude sa vedieť zorientovať vo stránke v priebehu pár sekúnd, tak odíde. To platí ako na počítačoch, tak aj na mobiloch.
A vadí to príliš ak mám škaredú stránku?
Áno! A nielen kvôli všeobecnej používateľnosti a dojmu. Optimalizácia webovej stránky pre mobilné zariadenia má tiež veľký vplyv na SEO. V júli 2019 Google zaviedol novú funkciu pre vyhľadávanie, mobile-first indexing (mobilný prvok prvotnej dôležitosti). Tá robí to, že Google využíva mobilnú verziu webovej stránky ako primárnu verziu pre indexovanie a hodnotenie webovej stránky. To znamená, že ak má vaša webová stránka problémy s optimalizáciou pre mobilné zariadenia, môže to mať negatívny vplyv na jej hodnotenie v organických výsledkoch vyhľadávania o ktorých, sme hovorili na začiatku článku.
Okrem toho má optimalizácia webovej stránky pre mobilné zariadenia tiež vplyv na rýchlosť načítania stránky, ktorá, je dôležitým faktorom pre SEO. Aby sme zlepšili „používateľský zážitok“ a zabezpečili rýchle načítanie stránky, je dôležité aby sme mali optimalizované obrázky a videá (s nižším rozlíšením a menšou veľkosťou), aby sa minimalizoval čas potrebný na načítanie stránky. Webové stránky, ktoré, sa načítajú rýchlo, majú vyššiu pravdepodobnosť, že budú hodnotené pozitívne a umiestnia sa vyššie v organických výsledkoch vyhľadávania (to je prvok technického SEO, tiež vyššie spomenutý).
Ďalším faktorom, ktorý, by mal byť zahrnutý pri optimalizácii webovej stránky pre mobilné zariadenia, je lokálny SEO. Mobilné zariadenia sa často používajú na hľadanie miestnych služieb, obchodov a reštaurácií, preto by webová stránka mala byť optimalizovaná pre konkrétne lokálne kľúčové slová a frázy, aby bola viditeľnejšia pre miestnych používateľov.
Na záver
Optimalizácia webovej stránky pre všetky zariadenia je dôležitým prvkom SEO a teda aj digitálneho marketingu. Čiže, áno, SEO a pojem optimalizácia nie sú len náhodné výkriky ktoré, kričíme keď sa tvárime byť marketingovo zdatný, ale, aj významné prvky celého marketingu. Tvoria základné stavebné kamene našej online pôsobnosti a bez ich správneho uloženia budeme mať iba pomyselný domček z karát. Nezabúdajte, nie ste jediný. Každá firma rieši rovnaký problém v online priestore. Čiže, nie je hanba požiadať o pomoc keď je ponúkaná, alebo dostupná, nemusíte sa trápiť sami.
Potrebujete pomoc so SEO?
Napríklad, ak ste neziskovka a potrebujete pomoc práve s webom a obnovou vašej webstránky alebo hociktorým iným prvkom v digitálnom marketingu, použite náš CRM systém a prepojte sa s kvalifikovanými dobrovoľníkmi ktorý, Vám radi pomôžu. My Digitálny Anjeli fungujeme ako „spojovátko“ medzi neziskovkami a dobrovoľníkmi a je našou úlohou udržiavať a propagovať tento systém. Preto pracujeme vyvážene – nerobíme iba SEO marketing ako je tento článok a ani nerobíme iba udržiavanie CRM systému. Ďakujem, že, ste si celý článok prečítali a ak máte záujem, radi Vás privítame v našom CRM-ku, alebo nás môžete podporiť followom na Instagrame. Ďakujeme!