Marketingový slovník – Ako sa nestratiť medzi pojmami vo svete online marketingu? – 2. časť

tím Digitálnych anjelov

K

Konverzia a konverzný pomer

Konverzia vyjadruje percento návštevníkov, ktorí na stránke vykonali požadovanú akciu a zmenili sa tak (konvertovali) z bežných návštevníkov na vašich zákazníkov. Konverzný pomer je udávaný ako percentuálny pomer počtu úspešne vykonaných akcií k počtu návštev na stránke.

Konverzný pomer = počet úspešne vykonaných akciípočet návštevníkov*100

KPI

Kľúčový ukazovateľ výkonnosti (KPI) je merateľná hodnota, ktorá ukazuje, ako efektívne spoločnosť dosahuje kľúčové obchodné ciele. Príkladom môže byť výška tržieb, miera konverzie, a teda čokoľvek, čo sa dá číselne vyjadriť.

P

PPC (cena za kliknutie)

Ide o jednu z najúčinnejších foriem marketingovej komunikácie na internete. Tento reklamný model funguje na princípe, že sa platí iba vtedy, ak niekto klikne na reklamu – čiže platí sa za konkrétneho návštevníka.Platené reklamy sú spravované v systéme Google Ads.

Positioning

Má za úlohu odlíšenie značky od svojej konkurencie. Je to stanovenie pozície značky, postavenie do určitej roviny a zaujatie jasného postoja a stratégie komunikácie. Zjednodušene ide o to, čo chcete, aby si o vašej firme/značke mysleli vaši zákazníci.

R

Retargeting

Forma cielenej online reklamy, ktorá sa užívateľom zobrazuje na základe ich predošlého správania počas prehliadania webstránok.

Reach

Dosah príspevku alebo reklamy. Číslo predstavuje počet ľudí, koľkým sa zobrazí takýto príspevok. Poznáme organický reach, platený a virálny.

S

SEM (Search Engine Marketing)

Súhrnné označenie marketingových aktivít vo vyhľadávačoch. Nástroje SEM sa aplikujú nie len v klasických vyhľadávačoch, ale aj v katalógoch stránok a službách založených na PPC. Môžeme povedať, že SEM označuje súčasne činnosti v platenom i neplatenom vyhľadávaní.

SEO

SEO, inak povedané optimalizácia výsledkov pre vyhľadávanie je cieľavedomý, kontinuálny, systematický a dlhodobý proces, pomocou ktorého sa zlepšuje pozícia webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania vo vybraných vyhľadávacích nástrojoch na definované kľúčové slová. Zjednodušene povedané ide o to, aby sa vaša webová stránka dostala na Googli na čo najvyššie pozície.

Sociálne siete

Online média, kde je obsah vytváraný a zdieľaný užívateľmi. Sociálne média sa neustále menia tým, ako sa mení ich obsah a taktiež pridávaním veľa iných funkcií. Prostredníctvom sociálnych médií medzi sebou komunikujú, virtuálne sa stretávajú a vykonávajú rôzne interakcie. Medzi najznámejšie sociálne siete patria Facebook, Instagram, LinkedIn a Twitter.

T

Tone of voice

Spôsob, akým firma komunikuje so svojím okolím. Zahŕňa v sebe nielen slovný prejav, ale aj vizuálne charakteristiky komunikácie – font písma, farebnosť, zvuk v reklamách atď.

U

UI a UX

UI je skratka zo slovného spojenia User Interface, čo v preklade znamená užívateľské rozhranie. Jednoducho povedané, je to to, ako vaša stránka či aplikácia vyzerá, ako sú jednotlivé elementy navrhnuté a ako interagujú medzi sebou a užívateľom.

UX je skratka zo slovného spojenia User Experience, čo v preklade znamená užívateľská skúsenosť. Jednoducho povedané, je to to, čo človek zažíva pri návšteve webovej stránky, či mobilnej aplikácie. UX hovorí o tom, či sa používateľ dokáže orientovať na webe, objednať tovar bez problémov, alebo si prečítať článok.

 

Veríme, že vďaka tomuto slovníku najpoužívanejších pojmov a skratiek bude vaša komunikácia už o čosi jednoduchšia. Ak vám nie sú jasné aj iné slová, ktoré nie sú v článku spomenuté, dajte nám o nich vedieť a my ich sem doplníme.

Zdielaj článok
https://digitalnianjeli.sk logo
devadmin
Väčšina neziskových organizácií má stránku na Facebooku, Instagrame alebo alebo inej sociálnej sieti. Ale sociálne médiá