Marketingový slovník – Ako sa nestratiť medzi pojmami vo svete online marketingu? – 1. časť

tím Digitálnych anjelov

Online marketing je plný rôznych pojmov a skratiek, ktoré si začiatočníci často mýlia. Rozhodli sme sa neziskovkám ušetriť čas “googlením” a zasvätiť ich do pojmov marketingu.

V prvej časti marketingového slovníku vám vysvetlíme tie najpoužívanejšie z nich.

A

A/B testovanie

Ide o techniku, ktorá porovnáva dve verzie marketingového nástroja s rovnakým cieľom. V jednoduchosti, je to metóda, ktorá určuje, ktorý dizajn, obsah alebo funkcia je pre vašich návštevníkov najúspešnejšia. Príkladom môže byť odoslanie dvoch rovnakých mailov s rôznymi predmetmi mailu, ktoré odošlete dvom rôznym publikám.Takto môžete zistiť, ktorý z predmetov mailu funguje lepšie.

Analytika

Slúži na analýzu trendov a zlepšenie aktivít smerujúcich k lepším marketingovým rozhodnutiam. Najpopulárnejším analytickým nástrojom je Google Analytics, prostredníctvom ktorého môžete sledovať odkiaľ prišli na vašu webovú stránku ľudia, čo na nej robili, ale aj to, kto je vaše publikum.

Analýza kľúčových slov

Proces analýzy slov a fráz, ktoré ľudia vyhľadávajú. Sú to slová, ktoré vám prinesú návštevníkov na webové stránky prostredníctvom organického a plateného vyhľadávania.

B

Backlink

Hypertextové alebo spätné odkazy, ktoré odkazujú z jedného webu na druhý. Považujú sa za veľmi užitočné pri zlepšovaní poradia webových stránok v SEO. Príkladom môže to, že nájdete článok na inej webovej stránke, ktorý je pre vás relevantný a do ktorého umiestnite odkaz na vašu webovú stránku.

Blog

Online denník umiestnený na webovej stránke. Obsah blogu je usporiadaný chronologicky a obsahuje najmä text, obrázky, videá, animované súbory GIF a iné.

C

CTA (Call-To-Action)

Ide o textový odkaz, tlačidlo, obrázok alebo určitý typ odkazu, ktorý vyzýva používateľa na vykonanie určitej akcie. CTA môže byť napríklad to, keď v maile umiestnite tlačidlo na prekliknutie sa na vašu webovú stránku, alebo keď v príspevku na Facebooku vyzvete ľudí ku konkrétnej akcii, ako je napísať vám komentár, alebo dať like na príspevok.

CPC

Suma, ktorú zaplatí vlastník webu, stránky zakaždým, keď zákazník klikne na jeho  reklamu.

Content (obsah)

Hodnotný a jedinečný obsah na stránke, ktorý upúta, informuje, vzdeláva a návštevník ho môže zdieľať. Obsahom najčastejšie býva blog, video, post na sociálnych médiách, prezentácia.

Cookie

Súbor na prehliadači užívateľa, pomocou ktorého sa identifikuje unikátny prehliadač užívateľa. Rozlišujú sa dva druhy cookie: permanentné a session cookie. Session cookies sú dočasné a vymažú sa akonáhle užívateľ ukončí session. Permanentné cookies zostávajú na pevnom disku užívateľa až kým ich užívateľ nevymaže alebo im nevyprší platnosť.

D

Doména

Meno vašej stránky, slúži ako jedinečný identifikátor na internete. Po zadaní domény do prehliadača sa načíta obsah z vášho hostingu (priestor na serveri, ktorý je pripojený na internet).

E

E-mail marketing

Jedna z častí priameho marketingu, ktorého základom je cielené rozosielanie správ na presne určený zoznam adries.

I

Impresia

Ide o jedno zobrazenie reklamy návštevníkom.

Zdielaj článok
https://digitalnianjeli.sk logo
devadmin
Väčšina neziskových organizácií má stránku na Facebooku, Instagrame alebo alebo inej sociálnej sieti. Ale sociálne médiá