V predchádzajúcom článku sme si povedali o tom, aké podmienky musí spĺňať nezisková organizácia, aby ste sa mohli o grant prihlásiť, aké sú podmienky jeho používania a popísali sme, aké sú výhody tejto služby od spoločnosti Google.
Grant ste už získali a teraz prišiel čas na tvorbu reklám. Poďme si priblížiť ako na to. Prejdeme si spolu postup, ako si správne nastaviť účet, aby ste grant mohli využívať naplno a hlavne efektívne.
Poďme na to!
Aký je postup pri zostavovaní kampane?
Prvým dôležitým krokom je štruktúra účtu. Ale prečo a ako si štruktúru vôbec nastaviť? V prvom rade je dôležité si položiť otázku, čo vlastne chceme dosiahnuť prostredníctvom našej reklamy a aký je postup na ich dosiahnutie. Väčšinou u neziskoviek ide o šírenie povesti a dobra v oblasti, na ktorú je zameraná – čiže cieľom je prostredníctvom grantu spropagovať podstatu danej neziskovej organizácie. Štruktúra účtu by mala teda obsahovať všetky činnosti, ktoré chce neziskovka na internete propagovať. Dôležitú rolu tu zohráva najmä podrobná analýza webu. To znamená ísť do hlbšieho skúmania stránky a na základe zistení vytvoriť štruktúru reklamných kampaní a skupín podľa podstránok alebo toho, čo pokladáme za vhodné. Výsledkom štruktúry je zatriedenie jednotlivých častí, ktoré chceme zviditeľniť, do reklamných kampaní či reklamných skupín.
Akú rolu zohrávajú kľúčové slová?
Kľúčové slová sú tzv. spúšťačom zobrazovania reklamy vo vyhľadávaní, preto je potrebné si ich nastaviť tak, aby sa reklama zobrazovala pod tými slovami, ktoré ste si sami zvolili. Napríklad ak propagujete predaj nových automobilov, tak určite nechcete aby sa vaša reklama zobrazovala ľuďom, ktorí hľadajú ojazdené autá. K správnemu výberu kľúčových slov existuje mnoho nástrojov, z ktorých najznámejší je plánovač kľúčových slov od Google, o ktorom väčšina z vás určite počula.
Ide o bezplatný nástroj služby Google Ads, ktorý funguje ako dielňa na tvorbu nových kampaní vo vyhľadávacej sieti. Prostredníctvom toho plánovača možno vyhľadať kľúčové slová a zistiť, akú výkonnosť môže dosiahnuť váš stanovený zoznam kľúčových slov. Umožňuje zvoliť konkurencieschopné cenové ponuky a rozpočty pre kampane. Okrem toho dokáže zobraziť mesačnú vyhľadávanosť kľúčového slova a priemernú cenu za jeho kliknutie. Dá sa povedať, že práca s týmto nástrojom je v skratke jednoduchá.
Ako inak na kľúčové slová?
Skúste sa nechať viesť vlastnou intuíciou – tá môže ako prvá rozhodovať o tom, ktoré kľúčové slová použijete. Plánovač vám len dopomôže nájsť ďalšie, ktoré by vám mohli prispieť k lepšiemu šíreniu vášho posolstva. Taktiež skúste samotné vyhľadávanie na Googli, kde pri zadávaní slov do vyhľadávača vám zobrazí top 10 nepoužívanejších slov spojených s vašim vyhľadávaným slovom.
Ako vytvoriť pútavý reklamný text, ktorý zaujme?
Už sme si spomenuli ako vytvoriť reklamnú štruktúru, ako vybrať vhodné kľúčové slová, ale ako vytvoriť naozaj dobrý reklamný text? Na túto otázku nám pomôžu zodpovedať 3 dôležité veci, ktoré treba dodržať. Najpodstatnejšie je vytvoriť naozaj pútavý, zaujímavý text, ktorý dokáže používateľa ovplyvniť na vykonanie akcie – a to je návšteva webu za účelom zistenia viac informácií. Druhým faktom je, že texty by nemali byť úplne vymyslené, ale mali by vychádzať z faktov a informácií dostupných na web stránke, kam reklama smeruje. Posledným bodom je dôležitosť kľúčového slova v reklamnom texte, pretože práve to zohráva rolu pri relevantnosti reklám vo vyhľadávači Google.
Rozšírenia reklamy v Google Ad Grants
Podmienkou pre Google Ad Grant sú reklamné rozšírenia – to znamená, že reklamný účet musí mať minimálne dve rozšírenia reklamy o odkazy na podstránky. Jednou z výhod rozšírenia je, že obohatia vašu reklamu o dodatočné informácie a poskytnú ľuďom viac dôvodov na to, aby sa rozhodli práve pre vašu firmu, čím si zároveň aj vylepšujete relevanciu svojich reklám. Medzi formáty rozšírenia patria tlačidlá volania, informácie o adrese, odkazy na konkrétne sekcie webu, doplnkový text a podobné prvky.
Viete, aká je ďalšia obrovská výhoda rozšírenia? Pri mobilnom zobrazení sa vaša reklama umiestni ako prvá a konkurencia zostane v pozícii pod vami. Tým pádom musia používatelia listovať nadol, aby sa dostali k reklame konkurencie. Na základe toho môžeme povedať, že rozšírenia napomáhajú presvedčiť používateľov, aby navštívili vašu web stránku.
Zhrnutie
Vďaka službe Google Ad Grants a grantu má nezisková organizácia príležitosť rásť a šíriť svoje posolstvo naprieč reklamnou sieťou. Ak si prípadne nevie nezisková organizácia s týmto pomôcť sama, existuje množstvo špecialistov, ktorí vám ochotne pomôžu. Aby ste ich však nemuseli hľadať existuje projekt Digitálni Anjeli, ktorý vás prepojí priamo so špecialistom, ktorého hľadáte.
Autori: Petra Kocáková, Ľuboš Dubovec